Friday, July 10, 2015

Tempat Kerja Baru

tanggal 1 Julai 2015 maka bergelarlah aku sebagai seorang penjawat awam. mana taknya genap 9 tahun aku menunggu tanpa sebarang pekerjaan tetap. jika sebelum ini, aku hanyalah seorang juru urut secara sepenuh masa. syukur ke hadrat ilahi, kerana untaian doaku telah dimakbulkan. terima kasih pada semua yang menyokong dan menyaksikan jatuh bangunnya aku di pentas duniwi. tak lain tak bukan, cek dan ayah, adik-beradik, suami dan permata hati, guru-guru, serta sahabat dan rakan. terima kasih pada kalian semua. semoga Allah merahmati kalian dunia dan akhirat. amin.
pada hari terakhir kursus di PLPP Bangi, KP telah menanugerahkan watikah penempatan kami semua. sangat malang bagiku kerana tidak mendapat tempat yang sesuai dengan keupayaanku. namun duka itu segera berlalu, setelah suami mengusahakan yang terbaik buatku. kami ke Putrajaya, aras 16, menara KPKWM, lalu bertemu dengan pegawai bertugas en. W dan proses pertukaran segera dilaksana. aku telah ditempatkan di ibu pejabat negeri Selangor. sehingga kini aku masih samar kerana belum ada bahagian khusus. skop kerja pun masih lagi belum diberikan. hamper 3 minggu, aku masih belajara dan belajar mengenai apa saja berkaitan dengan jabatan tempatku bertugas.

No comments:

Post a Comment