Wednesday, July 1, 2015

KURSUS PENGENALAN JABATAN

seawall jam 8.20 pagi, tibalah aku dan abang di PLPP bangi. almaklumlah jaraknya tersangatlah dekat. tepat-tepat 10 minit, selesai bergambar sebagai tanda kenangan, proses pendaftaran telah dijalankan. herm, first time hadir kursus anjuran kerajaan nervous jugalah. pelbagai dokumen perlu dilengkapkan. urusetia: saya tolong chek in kan bilik dulu. saya: ok terima kasih atas bantuan. urusetia: nanti saya akan cari kawan yang boleh bantu awak di bilik dan sepanjang kursus. saya: baiklah. lega urusantelah dipermudahkan. sebaik mendapat kunci bilik segera abang menghantarrku ke sana. satu suara menyapaku. sebelum kukenali: kita sebilik ... 203. saya: ya ke. siap memperkenalkan diri lagi. sebelum kukenali: nama saya Aida. mari saya tolong akak. ya Allah, sungguh Kau maha mengetahui. dihulurkan tangan untuk memimpinku di sini. sepanjang kursus aku kekal bersamanya. termasuklah berbuka puasa, sahur mandi dan solat. turut sudi mendekati aku ialah Linda. semoga persahabatan yang terjalin berpanjangan hendaknya. tidak sekali pun kami culas. 3 hari kami seramai 105 orang perlu menginap.

No comments:

Post a Comment