Monday, August 17, 2015

LAPARNYA !! !!

salam isnin. hope you all in a good mood. selesai berusan di salah satu pejabat kerajaan yang terdapat di SA, saya beritahu abang tentang rasa lapar. saya: nak beli kuihlah. lapar sangat pagi ni. semalam makan awal kan. abang: herm. tak apa. kat ground floor ada kios. kita cuba tengok apa yang ada. roti pun boleh. saya angguk tanda setuju. selesai memilih dapatlah 2 "slice" roti sossage dan sekotak susu Dutch Lady. hati girang sebab rasa lapar akan terlunas sekejap lagi. naik je office terus buka bungkusan. herm lain macam je bau dia. kata saya dalam hati. tak puas hati tangan mencubit sedikit roti dan sossage. sah memang rasanya sudah berlainan. mayonisnya agak berlendir. mungkin roti ni dari hari khamis atau jumaat lagi kan. segera bungkusan dicampakkan ke dalam tong sampah di sisi. bukan rezeki getus saya. mujurlah ada 1 friend ni nak turun sarapan. kenalah beli lain sebagai ganti. peringatan pada diri dan sahabat pembaca sekalian, di kala enak memilih roti pelbagai rupa dan rasa, cuba perhatikan hari apa ni ya. of course lah jika di bangunan kerajaan, mana mungkin ada kios yang dibuka pada cuti hujung minggu kan! so tak payahlah nak teruja sangat! macam saya yang dah terkena di pagi hari ni!

No comments:

Post a Comment