Sunday, August 9, 2015

PERISTIWA DI SHELL

hai readers. hujung-hujung minggu ni mesti ramai yang punyai majlis makan-makan. tak kisahlah open house, kenduri kahwin, majlis doa selamat mahupun majlis pertunangan. diharapkan semuanya happy dan sentiasa berada dalam keadaan syukur selalu atas nikmat ilahi. kisah ni sebenarnya berlaku di stesen minyak shell di kawasan industry Selaman menghala ke Kajang. abang masa tu tengah ready nak isi minyak. tinggal saya dan anak di dalam kereta. tiba-tiba satu suara garau milik seorang lelaki memberi salam. saya terkejut. secara spontan tangan mendakap handbag dengan kuat. salam tidak kusahut kerana takut dia memberi pada yang lain. secon time pun still buat don't know lagi. tapi kali ketiga nadanya makin kuat. saya semakin panic dan terkejut. nama abang dipanggil. dengan rasa takut yang mula bertapak salam lelaki tersebut disahut serentak dengan abang. saya terkutik di kusyen kereta. abang menyuruh lelaki berkenaan beredah dari situ. setelah abang selesai mengisi minyak dan masuk kereta, saya segera bertanya. sudahnya inilah jawapannya. pekerja shell bangla kata abang yang agak kurang siuman. kenapa shell mengambil pekerja sebegini? bukan apa. jika abang tak ada semasa kejadian, apakah keadaan menjadi lebih teruk lagi. tak sepatutnya shell menimbulkan perasaan takut kepada paelanggannya.

No comments:

Post a Comment