Monday, February 22, 2016

DIA "TEMANKU"

hmm. dah lama jemari ini tidak menggarap coretan di sini. bukan melupakan, tetapi setiap kali nak update ada saja yang tidak kena. blog tak boleh masuk lah dan macam-macam lagi. sebenarnya ku tak tahu nak mula dari mana kisah kali ni. kisah duka seorang teman yang kukenali sejak zaman sekolah dulu. sekitar 20 tahun sudah kukenali dia. saban ketika aku menghormati setiap prinsip dan pandangannya. kagum aku melihat ketabahan dan keikhlasannya. aura kepimpinannya terserlah meskipun dia seorang wanita. namun sejak kebelakangan ini, aku tahu dia sedang berwalang hati. kisah cinta dan ragam berteman mengundang nestapa dan gundahnya. kulunsuri laman tulisan untuk mendapatkan sedikit gambaran. namun aku sebak menahan tangis. sungguh aku memahami dia sedang jatuh dalam bungkam perasaannya. bertabahlah kamu wahai temanku. doaku pohon pada Yang Maha Kuasa semoga temanku akan bersatu dalam cinta yang diredhaiNya. jangan mudah terpancing dengan keadaan sekeliling tapi rancanglah rentak demi tarian cintamu.

No comments:

Post a Comment