Monday, October 9, 2017

TUHAN TABAHKAN HATIKU!

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Salam hari isnin.
Ya Allah sesungguhnya aku benar-benar sedih hari ini. entah mengapa di dinding FB tak mampu kucoret bahasa luka ku. Sebenarnya aku malas nak mendengar jika ada yang bertanya tentang status yang bakal aku update di sana. Di sini aku bebas bercerita kerana blog ini masih lagi menjadi rahsia. Entah apa malang menimpa nasib ku! Selalu ada wujud pertelingkahan antara kai. Angkara sedikit hal dia memarahiku. Mengheret aku untuk menangis sehingga ke tengah malam. Terlena aku dengan rendaman air mata. Apa kerana kekurangan diri ini sebenarnya yang telah mendera perasaan hatinya. serasa-rasa aku begitu banyak kelonggaran yang kuberi demi menjaga keharmonian hubungan ini. Namun tetap aku yang dipersalahkan. hanya gara-gara aku menegur sedikit kelemahannya dalam membantu ku melakukan tugasan pejabat. Ku tidak memaksa andai dia tak mampu. Tapi dia lantas dan lancing membentak aku. Tergamaknya abang buat ayang begini! Ayang tak berniat menjatuhkan marwah abang, tapi ini yang abang beri pada ayang. Ayang terpaksa menulis di sini demi mengubat lara hati yang abang tinggalkan buat ayang. Semoga ayang tak khilaf dalam menghormati abang sebagai seorang suami.

Nak mengharap abang dating memujuk diri ayang memang jauh sekali. Saban kali perkelahian kita ayang terpaksa memendam dan menelan setiap perlakuka abang yang menolak ayang jauh ke tepi. Berkali-kali ayang meminta maaf andai setiap kesalahan itu ayang puncanya. Tetapi layanan hambar tetap abang persembahkan pada ayang. Ayang sentiasa mengorak senyum walau hati ini menangis dan menjerit kerana pedih terluka. Segala yang ayang korbankan kini tak bermakna lagi buat abang. Abang dah campakkan inajauh ke tepi. Perlahan-lahan abang bunuh rasa hati ayang ini. Apakah abang mahu ayang menjadi tawar andai tiba masanya nanti. Ayang mungkin boleh menjadi seketul batu yang membeku dengan apa juga keadaan abang. Pdahal ayang benar-benar cuba untuk memelihara kesucian hubungan ini. Ayang cuba merubah diri ini agar lebih matang dalam mengharungi dugaan berumahtanga. Namun seringkali abang yang menodai usaha ayang ini. Tak apalah mungkin ayang belum cukup bererti dan bermakna pada pandangan abang. Semoga Allah terus kuat dan cekalkan hati ayang ini. sebelum ayang menulis coretan ini, ayang tak punya semangat untuk melakukan tugasan pejabat. Ayang terpaksa coret di layar putih ini agar kesedihan ini pergi seketika dan ayang boleh seperti biasa melakukan tugasan pejabat yang masih memerlukan tindakan segera dari ayang. Ya Allah sejahterakan suamiku walau di mana dia berada. Aamiin!

No comments:

Post a Comment