Sunday, February 19, 2017

NURRAYSA : SATU JAWAPAN

Bismillahirrahmanirrahim Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Hujung minggu ini rutin kami ke rumah acu seperti biasa untuk ketemu mak dan abah. Sebelum mulakan perjalanan sempat lagi aku go true group Shah Alam Resident business mencari-cari peluang kerja part time untuk diri sendiri . Mana tahu kalau ada yang berkenan di hati! Menjana pendapatan bersama Nurraysa Beauty. Lebih kurang begitu bunyinya. Akhirnya buat aku tertambat. Padahal sebelum ini dah berkali-kali aku baca dan temui di kebanyakan group bisnes dalam FB. Yang membuatkan aku tertarik mungkin kerana jawapan atas doa yang telah kupohon dari Yang Khaliq untuk mengubat resah di jiwa ini. Allah telah menganugerah jawapan terindah untuk aku detik ku di dalam hati. produk kosmetik. Aku cukup-cukup tidak arif sebenarnya dalam hal ini. Nak bermekap bagai bukan aku lah tu. Aku lebih senang tampil cara natural dan santai sahaja. Setelah bertafakur lama, aku sedar tak banyak mungkin sedikit, kecantikan akan menjadikan kita lebih yakin untuk tampil meskipun kita tidak dapat melihat sekeliling. Tanpa satu sen mengeluarkan modal, aku mula merencana dengan sedikit pengetahuan yang didedahkan oleh ejen di atasku. Aku hanya bermula sebagai dropsyip sahaja. Walau margin keuntungan yang terbentang agak kecil, namun aku tetap bersyukur dari terus memikirkan jawapan yang tak tahu pun apa persoalan sebenarnya Keramahan yang ditunjuk Ckyn ejen danyat membantu aku mengrrak langkah sedikit demi sidikit. Ckyn sangat responsive menerima aku sebagai dropsyip walau dia sangat sedar dengan keterbatasanku sebagai OKU. Orang-orang sebeginilah yang sentiasa kami perlukan dalam kehidupan untuk memperbaiki rentak hidup kami yang selalunya dipandang canggung oleh sesetengah pihak. Cukup sekadar ini buat slot pengenalan. Semoga ini benar-benar jawapan kepada pencarianku selama ini. Ckyn terima kasih atas perkenalan dan sharing yang diberi kepada diri ini untuk terus maju ke hadapan. Akan datang kita story lagi ya semua. Wassalam.

No comments:

Post a Comment