Saturday, February 18, 2017

TAK TERLUAH

Bismillahirrahmanirrahim Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Banyak perkara yang ingin kuluah di sini. Ingin kucatat segala yang datang sebagai memori. Tapi mengapa? Tidak kuatkah aku untuk menulis lagi! Ku sedar ku bukan berlidah bak sasterawan apatah lagi bermadah bagai pujangga. tetapi aku benar berhasrat untuk menukil segala suka-duka sepanjang bernyawa di pentas dunia. biarlah tak siapa membaca. Terlebih penting untuk simpanan aku semata. Banyak kisah yang ingin aku lakar. ingin aku coret di lembaran layar putih ini. Tetapi di mana kan kumula lagi ya. Sekali lagi aku harus kutip semangat yang berterbangan jauh setelah kunoktahkan dulu secara tidak sengaja. Sebenarnya hati ini dilanda lara gundah. Tu yang terdiam seribbu bahasa. Kelu untuk menyulam kata. Diuji lagi rasa hati yang kecewa. Cukup hebat juga kali ini duga yang menimpa. Menguji tabahnya aku sebagai hamba. Sejauh mana aku mampu redha dan pasrah dengan segala ketentuan yang tersusun indah buatku. Tiada niat membantah cuama sering diulit kecewa hingga terlena dengan keresahan. Bangkitlah. Bangkitlah. Bangkitlah dari lamunan dan leka. Sujud pada Yang Sejati memohon kekuatan dan jawapan atas segala rasa kecewa dan pilu ini. Segeralah mendatangkan jawapan bagi menghurai persoalan dan kebuntuan yang bertamu di kalbu.

No comments:

Post a Comment