Monday, September 19, 2016

BUKAN LUAHAN SAMPAH

selain dari amalan membersihkan rohani dan hati, aku perlu tulis ini, agar ketenangan bisa kembali bertamu. pergilah duka. pergi airmata. pergi jauh dari aku. tak rela kutitiskan airmata ini keranamu. What's on your mind? "Ya Allah, jika aku telah membuat sesiapa berasa sakit hati terhadap perangai aq scra sengaja @ tidak sengaja, tolong lembutkan hati mereka utk memaafkan aku.. Jika ada sesiapa yg telah membuat aq berasa sakit hati @ terkesan trhdp perbuatan mereka scr sengaja @ tidak, aku mohon agar lembutkan hati ku utk memaafkan mereka"..aamiin Doa yg sentiasa terucap d bibir ketika hati mulai berasa serba salah .. Ya..! mungkin aku salah .. Aq salah kerana selalu terlupa untuk menjaga perasaan orang lain.. Aq salah, kerana mungkin aq terlalu pentingkan diri sendiri sehingga telah membuat hati org terluka tnpa sengaja.... Sepatutnya ..aq harus utamakan hati & perasaan orang lain dan bukannya hati & perasaan ku sendiri..Ya!..sepatutnya aq yg harus rasa sakit bukan org yg dekat dengan aku.. Kata seseorang "takpa lah,kita kan non-feeling".. kalau boleh d bagi pilihan.. Ya , bagus lagi hidup tanpa feeling..Jadi kita takkan rasa gembira 😁, sedih😭 , mahupun sakit hati..😠 Aku mati-matian berusaha jaga hati orang lain. Aku tak pernah kata "Aku sakit hati, aku sentap or so on" wlupun sebenarnya dlm ni hanya Tuhan yg tahu..Aq boleh jak cakap lepas tp aq tak nak sebab aq tak mahu ssorang jadi sentap, aku taknak ssorang sakit hati, aku tak nak ssorang serba salah. jadi biar aku pendam sampai hujung nyawa??😅.. #BukanLuahanSampah! #AirmataBerhentilahMengalir #Sama2perbaikidiri #ForgiveMe 😢😢😢 Akan ada satu tahap dalam hidup yang mana satu masa Kau akan rasa lali dengan semua benda dalam hidup ni. You just don’t care that much. Apa yang berlaku, biar kan berlaku. Masa tu kau taknak fikir dan malas nak fikir, benda kecik je, dan kau akan rasa malas dah layan karenah manusia. Dan masa tu juga kau akan terlihat seperti kau angkuh, pentingkan diri. Padahal tak. Kau cuma penat. Ya kau penat je layan karenah manusia. Tapi jangan risau.. It’s good actually. Because sometimes, terlampau caring dan peduli dengan manusia tak membawa makna apa pun. ya. it's true. sometime memang begini perasaanku. ini yang kurasa dan aku hadapi. biarlah layar perak ini menjadi saksi dari titis-titis bicara hati ini. tak perlu kuluahkan pada manusia. ya benar. sama sekali.ujian sebegini tetap hadir dan akan hadir selagi nyawa dibalut jasad. semoga hati ini terus tabah dan tabah. semoga bisa luka ini kebal membentengi diri. bertahan dan bertahan dari ia merobek setiap jalur bahagiaku. izinkan aku hidup di atas aspal ku sendiri meski kita berkongsi laluan yang sama.