Sunday, September 6, 2015

SEPASANG KURUNG PINK

hai you alls. salam hari isnin. entri kat atas ni bukan nak cerita tentang baju kurung pink yang saya ada atau pun baju baru yang dibeli. ini adalah tajuk sebuah novel ya. novel ini ditulis oleh Nureen Mirza diterbitkan pada 17 Februari 2014 terbitan Karang Kraf. harganya RM23.00. serba sedikit sinopsisnya begini : "Jadikan Diza Irdina sebagai teman hidup aku?" Mama kata, Diza Irdina cantik. Boleh dijadikan calon isteri. Huh! Merepeklah... Cantik sangat ke perempuan itu? Muka pucat lesi. Pakai pula tudung litup. Asyik-asyik bajunya warna pink. Kerjanya pun setakat guru sekolah. Hisy, mana padan dengan dia, seorang engineer! Namun, puas dielak... jodoh Syahrin tetap dengan Diza. Misi sakit hati Syahrin pun bermula. Dia mahu membuli isterinya sesuka hati. Selagi perempuan itu tidak menangis, jangan panggil dia Syahrin Haiqal. "Sebelum keluar dari rumah awak, saya dah tengok muka saya kat cermin. Memang saya tak sepadan dengan awak.” Tetapi, Diza pun ada harga diri. Takkan selama-lamanya dia hendak biarkan Syahrin buli dia? Kalau orang tidak sudi, dia sedia angkat kaki. Sejak Diza pergi, hidup Syahrin jadi kosong dan sepi. Egonya turun naik bila Diza berbaik-baik dengan Remy. Tak boleh jadi! Dia mesti pikat isterinya kembali. Andai Diza tidak sudi, biarlah warna merah jambu yang dibenci itu menjadi pengubat rindunya. memang tengah layanzzz ni. hobi baca novel ni memang terpupuk sejak kecil dan terbawa-bawa hingga kini. rasanya dah beratus kot novel yang dibaca, namun satu pun tak dicoretkan. bahkan mungkin ada yang terlupa. menerusi 'pesona pelangi jiwa' semoga saya terus bersemangat melakar kisah diri ini. huhuhu

No comments:

Post a Comment