Sunday, September 6, 2015

LANGKAWI OH LANGKAWI

hai. hai. hai. Pulau Langkawi sedia terkenal sebagai satu pusat pelancongan terkemuka di Malaysia. sejak kecil lagi, saya sudah mengidam untuk ke sana. akhirnya pada tahun 1997 buat pertama kali saya dan keluarga menjejakkan kaki. pada masa tu Taman Tema Air Aqwabin tengah hot tau. Delima Resort dan Langkasuka Resort jadi bualan. meskipun pada sesetengah orang, Langkawi tu biasa-biasa aje, namun tidak bagi saya. saya sangat sukakan tempat tersebut. hinggakan ia menjadi distenasi bulan madu saya pada tahun 2009. sangat berbeza ketika pergi bersama family dahulu berbanding pergi bersama suami tercinta. banyak perubahan ketara telah berlaku di sana. jika dulu, saya tak tahu apa yang hendak dibeli di Langkawi tetapi kini ia merupakan syurga cokelat dan barangan kaca. hamper kabur mata saya sepanjang beli-belah di sana. pada cuti merdeka, cek dan ayah ikut Nor ke sana pula. banyak yang mereka bawa pulang. termasuklah saya yang ambil kesempatan minta dibelikan cokelat. thanks ya Nor dan Arif. dalam hati saya masih menyimpan impian untuk ke sana lagi. one day akan pasti tiba. Langkawi mu tunggu aku datang. seruku.

No comments:

Post a Comment