Tuesday, August 8, 2017

TABUR DUKA

Assalamualaikum bismillahirrahmanirrahim.
Entri kali ini aku ambil dari draf. Apa sebenarnya yang berlaku kala itu ya! Adakah aku sedang berhiba? adakah kerana berita sedih yang berkunjung? atau adakah aku diulang uji? Pastinya aku dalam mood yang sedih. Tapi aku tidak tahu. Apakah peristiwa itu. Semestinya dia menduga tabah dan sabarku. Mungkinkah tentang kerjaya? huh! pening aku nak fikir petang-petang ni! Nanti lah aku share lagi. Tajuk dah tak mengagak. tentu sedih sangat ni! tentang kerjaya lah tu? bukankah kau selalu diuji? Kali ni tak mungkin aku redha dan seredhanya. Aku akan bangkit mempertahankan diri. tidak ku biarkan tangan-tangan merentap aku. Kemaafan bagiku amat cukup payah. terasa aku diperkotak-katekkan. tak apalah Allah pasti ada jawapannya. Tak mungkin aku akan beralih lagi pada masa ini. Yang lama pun belum lurus terurai. Nak ditambah dengan derita baru. Ya Allah lindungi aku dari hati-hati mereka yang kejam. Kucar-kacirkan perancangan mereka untukku. Aamiin!
tulisan : 8 Augost 2017

No comments:

Post a Comment