Saturday, August 5, 2017

MAJLIS KESYUKURAN KEDAI RAKAN

Bismmillahirrahmanirrahim Assalamualaikum warahmatullahi wabahrakatuh. Seminggu yang lepas kuterima satu panggilan telefon dari seseorang yang suaranya jarang kedengaran. Namun apabila bersua muka boleh jadi bingit suasana dengan tingkahnya. "aku nak jemput kau sekeluarga ke majlis makan-makan dan kesyukuran kedai urut aku di Putrajaya. harap kau boleh datang ya" ujarnya lagi. Aku terkesima terus duduk dari pembaringan. Insyallah kami akan sampai pada majlis tersebut. Terus aku menyatakan keputusan tidak bertangguh. Sepulang suami dari COD barangan Nurraysa terus ku maklum pada beliau. Langkah kanan kami hujung minggu depanlah kan. Hari ini tibalah detik berlangsungnya. Majlis sederhana yang ringkas cukup murni suasana yang dapat aku rasa. Kutemui Dora isteri Sadri bersama putera sulung mereka. Alhamdulillah hati menggambarkan mereka gembira kerana dapat memulakan perniagaan sendiri. Siapa tak banggakan! Bukan mudah untuk memulakan suatu langkah yang Nampak janggal pada fikiran dan penglihatan sesetengah orang. Pda aku tidak. Bagi sesiapa yang berusaha keras dia pasti akan mendapat hasil samada cepat atau pun lambat. Sebagai rakan seperjuangan aku sentiasa berdoa dan berusaha mendorong rakan untuk naik ke aras lebih tinggi. Semoga apa yang kalian impikan akan menjadi nyata. Selamat majujaya dan terus suksessdari kami sekeluarga. Pada sesiapa yang berkesempatan bolehlah mendapatkan perkhidmatan urut badan dan refleksologi dari kakitangan berpengalaman luas dan professional OKU penglihatan. Sila berkunjung ke Harmoni Refleksologi Terapi yang terletak di aras 1 bangunan pasar awam persin 16 Putrajaya. landmark yang mudah adalah di bawahnya terdapat kedai Rakyat Satu Malaysia. Insyaallah servis sungguh tiptop dan amat terjamin. Usai makan tengah hari yang cukup menyelerakan dan beramah mesra dengan tuan rumah kami mohon diri untuk pulang disebabkan aku ada urusan di tempat lain. Hidangan sangat istimewa. Gulai daging berkentang style Kelantan memang kena dengan tekak-manja ini. Tukang masak merupakan ibu kepada Sadri yang berasal dari Kelantan. 2 pinggan aku tambah. Memang banyak sungguh aku makan. Lebih-lebih lagi hubby yang cedukkan. Terima kasih atas jemputan untuk tuan rumah. Semoga dilimpahkan rezeki berganda. Sekelumit rasa syukur ini kutuju pada saudara islam yang memberi sedekah Rm50 pada aku. Terlalu segan dan malu untuk aku terima. Semoga kamu sekeluarga sentiasa berada di bawah lembanyung rahmat ilahi. Aamiin.

No comments:

Post a Comment