Friday, December 23, 2016

Temubual Pesona Pengantin

salam jumaat. before this, en. sharulizam PPK kaunseling jabatan ku merisik khabar untuk aku ditemubual bagi pihak isterinya. herm, isterinya merupakan seorang editor di Karangkraf bahagian majalah Pesona Pengantin. aku sekadar bersetuju demi memudahkan urusan istrinya. yang membuatkan aku terkejut, sesi soal jawab akan berlaku menerusi whatsapp. ini first time bagiku. jika sebelum ni aku ditemuramah secara life. mampukah aku melontar jawapan sesuai dengan suasana. malam isnin lepas baru aku mendapat soalan-soalan dari puan Linda. terdapat lebih kurang 16 soalan kesemuanya. nampaknya aku perlu bekerjasama dengan hubby untuk menjawab soalan-saoalan tersebut. topiknya berkisarkan hebatnya kuasa cinta sempena bulan Februari. kata puan Linda, pihaknya menemubual 3 pasangan iaitu pasangan jarak jauh, pasangan jarak usia dan pasangan kurang upaya. dek kerana kesuntukan masa, aku menjawab seberapa pantas yang boleh. menjelang 12.00 malam, baru ia dapat diselesaikan. kini, aku menunggu balasan whatsapp puan Linda seterusnya. keesokan hari, puan Linda menyatakan keingginan untuk mengambil 3 atau 4 keping gambar aku bersama family. menggelabah jugalah aku. kerana aku ni bukan minah gambar dan tak obses dengannya. lainlah ketika aku dapat melihat dulu. keadaan menjadi sedikit sukar kerana kegagalan memberi gambar penuh seperti yang dikehendaki. tetapi aku tetap tidak putus-asa. kumeminta beliau mengambil dari album di FB. alhamdulillah. 2 hari kemudiaan, beliau telah siap membuat artikel dan lay out grafik kisahku. artikelnya telah dihantar kepada ku sekali lagi menerusi whatsapp, untuk dibetulkan sedikit sebanyak sebelum di submit ke kilang. beliau juga menyatakan hasrat untuk bertemu di pejabat sekiranya majalah tersebut telah keluar di pasaran. dia turut menyatakan kesudian membantuk ku membeli buku latihan sekolah anak dengan harga diskaun. terima kasih puan Linda atas kesudian mengangkat secebis kisah hidup ini. note : artikel akan saya letak kemudian, setelah majalah itu keluar nanti.