Friday, December 16, 2016

Bihun Celup Di Shah Alam

lewat petang semalam kubersembang dengan Atul di talian. kasihan aku melihatnya yang mengalami morning signuss yang agak teruk. badannya dan tenaga menjadi susut kerana setiap makanan yang masuk ke tubuh akan dimuntahkan semula. pada akhir perbualan, aku bertanyakan seleranya. maksudku apa yang dia teringin makan, dengan sedikit segan dia menjawab bihun celup. wah, ke mana akan kumencari bihun celup di Shah Alam ini? aku bukannya gemar makanan sebegitu. takapalah hati ini nekad untuk membantu sekadar kemampuan aku dan hubby. usai makan malam, kumenjelajahi safari. harapan mekar berbunga indah kerana dimaklumkan terdapat kedai Haziq Tomyam di medan selera Delima seksyen 24. dengan bermotor kami menuju ke sana. malang nasib kami kerana gerai tersebut telah tutup. wah! di kala mencari begini minda gagal mentafsirkan panduan yang tepat. sekali lagi kujelajah ke safari. hampa. aku menjadi buntu. kembara kuteruskan ke seksyen 18 menuju ke Bob Coner. dah hari ni tak berniaga pula. motor segera dipacu ke seksyen 7 ke Aroma Thai. namun makanan yang dicari tetap tiada. beralih pula ke medan selra di sana. hasilnya tetap mengecewakan. semena-mena hubby memberi cadangan untuk ke medan selera seksyen 2. tapi hati aku mengatakan memang tiada di situ. kulayari sekali lagi safari, namun maklumat terakhir yang kuterima pada tahun 2014. terdapat sebuah gerai John Mi Celup Padang Jawa, namun nombor telefon pula tiada dalam perkhidmatan. hubby nekad juga ke seksyen 2. aku dengan lemah hanya menurut. aku hanya menunggu di pakiran. hanya hubby yang masuk ke dalam. selepas 5 minit hubby kembali dengan membawa sedikit khabar. semoga ia dapat memberi cahaya dalam pencarianku. terima kasih pada hamba Allah yang membantu memberi sedikit maklumat. hubby minta aku waze restoran Wira Sejati seksyen 18. terlebih dahulu aku ke safari untuk mengetahui nombor telefon dan masa operasi. 10.00 pagi hingga 10.00 malam. herm, takutnya aku kerena dah agak kelewatan. tiba-tiab aku dilanda sakit perut yang amat sangat. mujur ada tandas di KFC. dapatlah kumelepaskan hajat. setelah lega, kami meneruskan lagi perjalanan. hampir dengan restoran, hubby memaklumkan kedai masih lagi meriah. resah sedikit berkurang dalam dada. di kaunter, kami mengajukan pertanyaan. alhamdulillah bihun celup terdapat di sini. di restoran thai Wira Sejati. oh Wira kau memang sejati. membantu tepat pada masanya. harga sebungkus bihun celup ialah RM5.00. menu lain yang menjadi perhatian ialah Song Tam, laksam, pulut durian dan pulut mangga. semua makanan tradisi thai. jam hampir 10.45 malam barulah kami dapat menghantar juadah tersebut ke tangan ibu mengandung. kunjungilah restoran ini yang beroperasi setiap hari dari jam 7.00 pagi hingga 12.00 malam. (bagi penggemar bihun celup di Shah Alam) jangan lepaskan! tau.tau.tau. segera.segera.segera. note : pulut durian berharga RM12.00.