Thursday, December 15, 2016

Milk Shake di Zawara Coffee

memandangkan dah petang-petang begini, menjelang waktu nak balik dari office, saje lah gatal tangan ni nak usha blog untuk update. harap-harap ada yang sudi baca walau hanya sebaris ayat. yesterday, morning, dapat notification emal menyatakan EFT untuk bayaran ELM dah masuk. wuhu hati bersorak riang. sebenarnya saya ni jarang buat claim. selalunya claim cuti ganti aje. ni memandangkan kerja siang malam, terasa pula nak buat claim. sempena meraikan 1st claim ni, tergerak hati nak merasa lazatnya milk shake di Zawara Coffee Bukit Jelutong U8. bertemankan waze hubby nekad memandu ke sana sekitar jam 8.30 malam. sesampai di sana, suasana eksklusif restoran menyambut ketibaan kami. hubby mula gelabah tak tahu nak order apa. untuk mententeramkan hatinya aku beri cadangan supaya kita orang take away sahaja. hubby hanya belikan pesanan untuk aku seorang. di kaunter pelayan mmemberitahu bahawa terdapat 3 pilihan milk shake iaitu oreo blueberry dan butter scortach. aku buat pilihan sekadar butter scortach sahaja. lagi pun aku kurang minat kalau milk shake perlu bercampur dengan cokelat. setelah membuat pesanan kami beralih ke meja untuk sementara menanti penyediaan minuman. untuk pengetahuan, harga secawan milk shake adalah RM12.00. mari kita rasa kemanisannya! adakah berbaloi? menunggu hamper 7 minit, plat pesanan berbunyi seperti nada panggilan telefon. siap lengkap dengan vibrate lagi. wow! canggihnya. bukan selalu hanya plat nombor sahaja diberi kepada pelanggan. pelayan kaunter tersengih menggamit suami untuk mengambil pesanan. dalam kereta aku tak sabar untuk menikmati minuman yang disediakan secara eksklusif ini. herm, rasanya hamper serupa dengan milkshake yang biasa dan pernah aku beli dari restoran-restoran lain. tiada beza. hati mula teringat dengan milk shake MCD yang suatu ketika dulu menarik seleraku. harganya cukup mampu iaitu RM2.50. itu sekitar 10 tahun lalu. kalau nak naik pun lebih kurang rm5.00 masih berbaloi-baloi kan! lepas tu kami bergegas ke kedai awe (hubby yang beri nama) untuk sambung minum. jus tembikai jadi pilihan akhirnya. dalam hidup ni aku belajar bersederhana. tak perlu ditayang-tayang dan dicanang segala kebahagiaan yang dipinjamkan Allah. cukup sekadar menyatakan rasa syukur pada Yang Memberi. pengalaman tersebut boleh dikisahkan untuk manfaat pada sesiapa sahaja dengan syarat tidak berlebih-lebihan. biarlah ku tidak diberi istana. jika dengan pemberian itu aku jadi lalai dan leka. namun jika ia dianugerahkan semoga diri ini trlindung dan berada di bawah lembayung rahmatNya. semoga dengan indhanya istana mampu pula aku berbahagi kebahagiaan pada sesama. tidak ada burung yang boleh terbang sepanjang masa di awan, akhirnya pulang ke sarang jua. okay. next time sambung lagi. ni cerit dah lari topic. hahahahahahaha. my lovely hubby dan yang halal bagiku dah pun sampai. chao chin chao.