Sunday, August 28, 2016

CAHAYA HATI ERISYA

Ni episode kedua cerita MTQK Penang Thingkingface tu ya. Ada yang menarik ingin aku garapkan indah di sanubari. Melakar satu pertemuan menggamit rasa kagum dan rendah diri terhadap insan ini. Meski masih muda, hati kecil percaya dia mencapai kematangan awal dari usia. Nur Erisya seindah nama secantik orangnya. Tulus pekerti. Lemah-Lembut peri. Gadis comel ini menarik aku untuk menyulam memori. Berkenalan semasa dalam perjalanan, tak henti dirinya menghulur bantuan dan pertolongan. Aku ini bukan mudah mesra. Tapi keluguhan hatinya menghilangkan rasa duka ku yang berjauhan dari suami dan permata hati. Walau dia tidak peramah dan periang, tetapi dia pandai memancing perasaanku. Dia tahu kesusahanku sepanjang berada di USM. Dia temani ku ke blik air, menggosokkan pakaian, menyediakan ku makan dan menemani hamper setiap langkahku. Tak pernah walau sesaat dia melupakan aku. Walau dia membawa diri lama demi urusannya tetapi dia tetap mengambil ku di tempat yang dijanjikan. Sekali lagi sangat aku kagum dengannya. Sampaikan entri ini ditulis aku masih hiba mengenangkan perpisahan kami. Semoga kudiberi kelapangan untuk menemuinya di Kuala Selangor. Ku menunggu detik waktu untuk ke sana. Semoga dia sudi berteman dengan ku sehingga nyawa memisahkan kami. Terima kasih Erisya untuk tali ukhwah ini. Semoga kamu diberi limpahan rahmat berganda dari Allah S.W.T. amin!maafkan kakak andai sepanjang Isya bersama kakak hati kecilmu terguris dik. Kakak ni agak agresif berlainan sekali dengan mu yang sangat sopan-santun. Kakak sangat yakin kehadiranmu walau di mana jua akan menyenangkan hati sesiapa. Semoga kamu kekal dalam kelembutan. Ayu tau! Kakak suka sangat.