Friday, July 1, 2016

GENAP SETAHUN DI SINI

salam hari jumaat. pada hari ini genap setahun ku berada di sini. setahunlah sudah aku bergelar kakitangan awam. setahun sudah aku berkhidmat di JKMN Selangor. setahunlah sudah kupanjat bangunan DE. kadangkala diuji dengan masalah lif dan masalah-masalah yang sedia wujud. semoga dengan usia yang masih muda ini, tidak mematahkan semangatku untuk melalui liku-liku pekerjaan seperti dahulunya. semoga semangat ini tetap kuat dan aku tidak berpatah arang. harus kukenang rakan-rakan senasib yang masih lagi tercari-cari peluang pekerjaan yang setaraf dengan pendidikan mereka. semoga ini jalan terbaik bagiku. Allah itu maha tahu. aku hanya pasrah melunsuri laman yang digariskan untukku. bertabahlah hati atas setiap rintangan. percayalah keindahan dan kedukaan di dunia hanya sementara. kejarlah yang di sana alam yang kekal abadi. di sini kau kelihatan kurang. Allah akan melengkapkan dengan pertolongannya asalkan kau benar-benar tawakal dan bertaqwa. titipkan pesanan ini sentiasa dalam hatiku iaitu bila mana aku menjaga hubunganku dengan Allah, nescaya Allah akan menjaga hubunganku dengan manusia. #Allah is number one#. semoga hati ini kuat berpaut tanpa mengharapkan hati-hati manusia yang mudah rapuh dan berubah.